چین: گزینه زور علیه تایوان همچنان محفوظ است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چین: گزینه زور علیه تایوان همچنان محفوظ است

رئیس جمهور چین در افتتاحیه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور به تشریح موفقیت‌های این حزب در سال‌های اخیر پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۶۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور (CCP) را که در تالار بزرگ ملی در میدان تیان‌آن‌من شهر پکن برگزار می‌شود، افتتاح کرد و انتظار می‌رود در آن ریاست‌جمهوری خود را برای سومین دوره دیگر تمدید کند.

شی در سخنرانی خود به دستاورد‌های چین از زمان به قدرت رسیدن این حزب به ویژه در چند سال گذشته اشاره کرد. او در مورد موفقیت دولت در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹، بحران‌های هنگ کنگ و تایوان و تبدیل شدن به یکی از رهبران جهان در اقتصاد، نوآوری و فناوری صحبت کرد.

او گفت: «در مواجهه با تغییرات ناگهانی در وضعیت بین‌المللی، ما تمرکز استراتژیک خود را حفظ کرده‌ایم و روحیه مبارزه، دفاع از حیثیت ملی و منافع اصلی را در بحبوحه مبارزه، حفظ می‌کنیم.»

رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همچنین تاکید کرد که پکن خواستار اتحادی مسالمت آمیز با تایوان است، اما استفاده از زور را در صورت نیاز رد نمی‌کند.
شی در سخنرانی خود تاکید کرد: «حل مسئله تایوان موضوع خود مردم چین است».

وی افزود که کشورش به زودی طرحی را برای حل این موضوع ارائه خواهد کرد و «به طور محکم سلطه و ابتکار روابط بین تنگه را درک خواهد کرد.»

شی همچنین درباره اقتصاد این کشور صحبت کرد و درباره سختی‌هایی که ممکن است در نتیجه بی ثباتی جهانی تجربه کند، هشدار داد. او گفت: برای مقاومت در برابر باد‌های تند، آب‌های متلاطم و حتی طوفان‌های خطرناک آماده باشید./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار